social-network-76532_960_720.png

Facebook opět boří hranice! Dle nové mise chce nyní místo spojování lidí,  sbližovat jednotlivce i komunity. Klišé? Marketing a PR nebo opravdový dobrý úmysl :D? Pro někoho je Facebook děsivý velký bratr, pro jiné prostředek jednoduché komunikace s blízkými či geniální marketingová a obchodní platforma. Ať již ho milujeme nebo nesnášíme, je nutné uznat, že se stal obrovským hybatelem dění v civilizovaném světě a dle posledních zpráv je zde aktivní zhruba čtvrtin světové populace!

Mark Zuckerberg minulý týden oznámil, že byla pokořena magická hranice 2 miliard aktivních, tedy alespoň jednou měsíčně, uživatelů (pro srovnání Twitter 328 milionů, Snapchat 166 milionů). Denně zde udělí “lajk” 800 tisíc uživatelů. Číslo je sice pravděpodobně lehce zkreslené duplicitními účty, ale i přesto jde o uznáníhodný počet. Zvláště v marketingové komunikaci se díky tomu stává prakticky nenahraditelným a nesrovnatelně silným nástrojem. Možnosti detailního cílení jsou nepřeberné a obchodník má tedy báječnou možnost komunikovat rychle a napřímo přesně s těmi lidmi, které potřebuje.

Facebook je platforma, která se neustále a velmi dynamicky rozvíjí. Aktuálně testuje u vybraných stránek možnost vložení až 100 znakového textu nebo 90 sekundového videa do úvodní fotografie. V nejbližší budoucnosti má v plánu zaměřit se také na technologii zvanou rozšířená (augmentovaná) realita, která prý umožní vytvořit trojrozměrné scény z dvojrozměrné fotografie. V marketingové oblasti testuje Facebook na americkém trhu možnost zacílení na jednotlivé členy konkrétní domácnosti. Využívá k tomu data, která uživaatelé poskytují sami. Jsou to údaje o tom, s kým jsme ve vztahu, kdo patří k našim příbuzným, s kým a kde ohlašujeme polohu a odkud se připojujeme k internetu. Ano to vše o nás ví!

Aby toho nebylo málo, aktuálně jedná provozovatel Facebooku s hollywoodskými studii o natáčení vlastních seriálů, do kterých hodlá investovat nemalé finanční prostředky. První díly by se mezi lidi měly dostat koncem letošního léta.

Ještě pořád máte pocit, že jde velký bratr Facebook absolutně mímo vás? Nepodceňujte ho! Především v oblasti marketingu se bez něj neobejdete a pokud budete mít dostatek relevantních informací, stane se vašim velkým pomocníkem a váš obchod díky němu může generovat nemalý profit. Naučíme vás s ním pracovat a využívat jeho přednosti. Domluvte si s námi nezávaznou konzultci.