3 + 1 rada, jak psát popisky produktů na e-shop

Správný popisek produktu na e-shop tvoří minimálně polovinu úspěšného obchodu. Měl by mít ideálně jednotný formát, jednoduché a přehledné členění, měl by obsahovat klíčová slova i výzvu k akci. A neměl by být ochuzen o fotografie.

Kvalitní popisek produktu je stěžejním bodem vašeho e-shopu jak pro zákazníky, tak pro vyhledávače (a tím pro další potenciální zákazníky). Napsat kvalitní, chytlavý a SEO kompatibilní (tedy právě pro vyhledávače atraktivní) popisek ale není jen tak. V následujících řádcích vám prozradíme pár jednoduchých pravidel, díky kterým popisky na e-shop zvládnete i vy.

Co je potřeba vyřešit předem

1. Udělejte si analýzu takzvaných klíčových slov, tedy výrazů, která vaši potenciální zákazníci nejvíce nebo nejčastěji vyhledávají. Tyto výrazy pak budete zapracovávat do samotných popisků.

2. Připravte si popisky kategorií. Kategorie jsou skupiny jednotlivých produktů vašeho e-shopu. Váš obchod tak rozčleňují a činí přehledným. A protože se ukazuje, že čím dál více návštěvníků na e-shopy chodí právě přes stránky kategorií, je více než vhodné je dobře upravit. Popište, co v dané kategorii zákazníci najdou, nezapomeňte rovněž na výše zmíněná klíčová slova. Buďte struční a nezapomeňte na závěrečné CTA, tedy výzvu k akci (ve vašem případě k nákupu).

A jde se na popisky produktů

1. Připravte si šablonu. Díky ní jednak získáte přehledný a jednotný vzhled popisků, jednak zákazníkovi ulehčíte práci s hledáním potřebné informace. Doporučujeme například text rozčlenit na krátký a dlouhý popisek, ten rozdělit mezititulky a technické informace dát až na samotný závěr.

2. Pište. Myslete při tom na zákazníka. Jaké má potřeby? Naplní je váš produkt? Bude mít z nákupu vašeho produktu užitek? Co dalšího mu přinese? Nějaké výhody? Vzpomínejte při tom opět na klíčová slova a jejich alternativy a obměny. Nebojte se emocí. Nebuďte ale moc rozvláční, dlouhé texty na internetu nikoho nebaví, nakupujícího zákazníka už vůbec ne. Stručně popište, co váš produkt je a k čemu je dobrý. A nezapomeňte na CTA.

3. Foťte. Dnešní doba je, nejen pokud jde o online nakupování, založená na vizuálech. Víc než kdy dříve si proto musíte dát záležet na fotkách. Fotografie produktů by měly být vaše vlastní. Platí přitom, že čím více, tím lépe. Nezapomeňte, že zákazník nemá možnost si zboží osahat, hmat mu musí nahradit právě kvalitní text a ještě kvalitnější fotografie. Formáty 360° obrázků nebo animace jsou pak jedině plus.

4. Nasaďte tomu korunu pro vyhledávače. Závěrečným krokem popisku produktu pro e-shop je pak jeho „zformátování“ pro vyhledávače (Google, Seznam). Vyplňte titulek (title) a meta popisek (meta description) každého produktu. I zde uplatníte klíčová slova a CTA.

Provozujete e-shop a máte pocit, že by si vaše texty zasloužily vylepšení. V týmu máme zkušené copywritery, kteří jsou připraveni „hodit oko“ i na vaše popisky. Neváhejte se na nás obrátit.