Bilance 2018 - co nám sociální sítě daly a kde nám zatopily

Pokud se pohybujete v online marketingu, určitě pečlivě sledujete veškeré novinky a máte přehled o tom, co se kde šustne. Facebook a nový algoritmus, kanál IGTV na Instagramu, Twitter a jeho návrat ke chronologickému feedu – jeden člověk nemá šanci podchytit vše. Proto jsme si připravili shrnutí uplynulého roku. Zhodnocení už necháme na vás.

Instagram přinesl spoustu novinek

Nový algoritmus. Ne všechny novinky, se kterými Instagram loni přišel, nám dělají radost. Jednou z těch, které nás ještě potrápí, je změna algoritmu. V minulosti se příspěvky ve feedu řadily chronologicky, ovšem nyní je důležitý především engagement. Co to znamená? Čím více budou vaše příspěvky komentovány, označeny srdíčkem apod., tím je vyšší šance, že se zobrazí většímu množství uživatelů.

Shopping tabs. Instagram přidal záložku s prodejními nabídkami a Stories značek, přes které je možné nakupovat. Malý krůček pro Instagram, velký skok pro ecommerce.

#Hashtagy. Došlo k nové možnosti sledovat hashtagy, hashtagy můžete přidat a odkazovat na cizí profily v biu.

Spuštění IGTV. Tento kanál staví na vertikálních videích a dal by se považovat za konkurenci YouTube.

Instagram Stories. Svá “storíčka” si můžete díky “highlights” uchovat na profilu neomezeně dlouho. Ve Stories naleznete prvky gamifikace - od Emoji Slider, Music až po Question Sticker. Příspěvky z feedu můžete sdílet do Stories. Pokud někdo označí váš účet ve Stories, můžete jej repostovat.

Facebook zdatně drží krok

Nový algoritmus. Ano, je to tak, i mocný Facebook přizpůsobil svůj newsfeed novému algoritmu. Ten by se měl více soustředit na mezilidské vztahy a vy tak uvidíte více příspěvků od svých přátel a rodiny. Nevýhodou je především to, že místo času s rodinou zřejmě strávíte večery vymýšlením strategie, jak na nový algoritmus vyzrát.

 

Únik dat. Celá kauza Cambridge Analytica a krádež dat je jednou z nepříjemností, které zakladateli Facebooku způsobily nejednu vrásku na čele.

Breaking news. Během loňského roku umožnil Facebook označovat nejnovější zprávy štítkem “Breaking News”. Cílem je usnadnit uživatelům najít zprávy, které jsou aktuální a mohou pro ně být důležité.

Platforma Watch v globálu. Už před nějakou dobou spustil Facebook platformu Watch, donedávna ji ale mohli testovat pouze uživatelé v USA. Vzhledem k tomu, že se osvědčila, otevřel ji Facebook celému světu.

Canvas reklama už není Canvas. Facebook provedl změnu u názvu reklam Canvas na Instant Experience Ads.

Co se událo u Twitteru?

Chronologický feed je zpět. Můj zákazník, můj pán. Stejným heslem se zřejmě řídil i Twitter, když vyslyšel volání svých uživatelů a umožnil jim, aby si sami vybrali, zda chtějí své příspěvky vidět seřazené podle algoritmu nebo podle času publikování.

 

Prioritizace živých vysílání. Twitter došel k názoru, že všichni uživatelé touží po živém vysílání, a tak se rozhodl dávat tyto živé přenosy na začátek newsfeedu.

Pokud je pro vás oblast sociálních sítí rozbouřeným mořem, naši specialisté v Railsformers vás v tom rádi naučí plavat. Ještě radši se pak chopíme kormidla a postaráme se o to, aby byl váš obsah kvalitní a přinesl vám požadované výsledky :-).