Další informace pro e-shopy před startem EET

Poslední dny nás dělí od spuštění elektronické evidence tržeb pro maloobchoníky. Přinášíme vám další upřesňující, užitečné informace.

27. February 2017

EET a Heureka Košík

Jednou z problematik, která se EET týká a byla v posledních dnech osvětlena je realizace elektronické evidence při využívání služby Heuréka Košík. Ministerstvo financí vydalo stanovisko, že e-shopy musí datové zprávy s údaji o tržbě zasílat do evidence nejpozději v okamžiku, kdy se o platbě dozví.

Proto nyní Heureka Košík nabízí svým klientům komponentu, na jejímž základě informaci o tržbě převede do EET sám poskytovatel. Jde tedy o převzetí odpovědnosti za odvod informace a týká se pouze situací, kdy budou zákaznící při nákupu přes Heuréka Košík využívat platbu kartou online.

Do 1. března je potřebné v záložce EET v administraci Heuréka zaškrtnout, zda pověříte v případě plateb kartou v Heureka Košíku evidencí Heureku (ANO); anebo máte na svém webu implementovanou platební bránu a evidenci tržeb provádíte sami (NE).

Pokud pověříte evidencí Heureku, obdržíte do emailu pdf. soubor, který musíte podepsat a odeslat zpátky do Heureky. Po přijetí a kontrole dokumentu vám Heuréka zašle e-mail o jeho schválení a aktivaci EET.

Pokud si nejste jistí, jak EET v Heuréka Košíku nastavit, neváhejte nás kontaktovat, pomůžeme vám. Více informací naleznete na blogu Heuréka.

Náležitosti EET účtenky

Další důležitým tématem zavedení EET je metodika, jak mají správně vypadat účtenky, aby byly z hlediska EET v pořádku a nehrozila vám sankce. Připomeňme si tedy, co musí taková účtenka obsahovat.

1) FIK (fiskální identifikační kód) - unikátní 39 místný kód, který podnikateli vygeneruje systém EET v potvrzovací datové zprávě o přijetí evidované tržby.To neplatí pro podnikatele evidující tržby ve zjednodušeném réžimu, ti uvádí pouze svůj podpisový kód

2) DIČ (daňové identifikační číslo)

3) Označení provozovny, kde byla tržba uskutečněna - podnikatel ho získá prostřednictvím vyplnění údajů o provozovně ve webové aplikaci EET

4) Označení pokladního zařízení, kde tržba vznikla - označení nastvuje sám podnikatel

5) Pořadové číslo účtenky

6) Datum a čas přijetí tržby nebo vystavení účtenky, pokud je vystavena dříve, a to včetně vteřin

7) Celkovou částku tržby včetně DPH

8) Bezečnostní kód poplatníka - 44 místný otisk kódu PKP generovaný pokladním zařízením poplatníka

9) Údaj, zda je tržba evidována v běžném, nebo zjednodušeném réžimu

10) Daňové identifikační číslo poplatníka, který pověřil evidováním této tržby poplatníka, který tržbu eviduje - uvádí se samozřejmě jen v případě, že poplatník eviduje tržby za jiného poplatníka

Více informací naleznete táké ve stanovisku Ministerstva financí k online platbám

 

Pokud máte dotazy či požadavky k propojení e-shopu s EET, neváhejte se na nás obrátit, rádi vám pomůžeme a poskytneme potřebnou součinnost ke zdárnému, hladkému a včasnému propojení vašeho e-shopu s EET.