Untitled design (21).png

Společnost ACOMWARE letos již pošesté provedla výzkum zaměřený na obchodní bilanci tuzemských e-shopů. Jeho výsledky jsou velmi pozitivní – elektronickým obchodům se daří čím dál více.

Provozovatelé e-shopů jsou nejoptimističtější v historii. Elektronické obchody za sebou totiž mají další rekordní rok a očekává se, že letošek bude ještě lepší. Vyplývá z průzkumu konzultační společnosti ACOMWARE.

Ta letos již šestým rokem pořádala anketu zaměřenou právě na situaci mezi e-shopy. Letošního ročníku se zúčastnilo 122 českých elektronických obchodů.

„Na trhu e-commerce stále panuje velmi optimistická nálada. V době pokračujícího růstu většina e-shopů zvyšuje tržby a dokáže dobře reagovat i na aktuální trendy, jako je přesun nakupujících na mobily,“ vysvětluje výkonný ředitel ACOMWARE Jan Penkala.

Výsledky ankety mimo jiné ukázaly, že osmdesáti procentům e-shopů se loni podařilo zvýšit obrat. Devět z deseti pak předpokládá, že letošek v tomto trendu bude pokračovat.

Výrazně loni stoupl podíl nákupů přes mobilní telefony – 5 % z oslovených e-shopů přiznalo, že nákupy z mobilů tvoří přes 50 % jejich obratu.

Nejdůležitější slevovou akcí na e-shopech zůstávají Vánoce, v těsném závěsu za nimi jsou pak vlastní akce obchodů. Až na třetím místě skončil Black Friday. Slevovým akcím se vyhýbá 11 % e-shopů.

Naopak slabá místa vidí e-shopy nejčastěji v kvalitě logistiky, v marketingu a v personálu. Nedostatek kvalifikovaného personálu je konkrétně problémem u 28 % e-shopů.

Nejvíce peněz loni elektronické obchody investovaly do PPC reklamy, e-mailingu a zbožových srovnávačů. Letos očekávají vyšší investice do content marketingu a SEO.

 

Mezi nejdůležitější cíle e-shopů na rok 2018 dle závěrů studie ACOMWARE patří zvýšení obratu následované zlepšováním povědomí o značce a zkvalitněním marketingu. Jedná se o činnosti, na které se zaměřujeme i my, patří-li tedy tyto cíle i mezi vaše mety, neváhejte se na nás obrátit, pomůžeme vám jich dosáhnout.