Facebook a Google zakazují reklamy na kryptoměny
Společnost Google v červnu přestane zobrazovat veškeré reklamy na kryptoměny. Následuje tak Facebook, který tyto reklamy zakázal již v lednu. Uživatele to má prý chránit.
Google oznámil, že počínaje červnem tohoto roku již nebude možné inzerovat reklamy na kryptoměny prostřednictvím jeho reklamní sítě AdWords. Ředitel udržitelných reklam Googlu Scott Spencer uvedl, že cílem tohoto kroku je chránit uživatele před klamavým obsahem týkajícím se kryptoměn a před podvodnými projekty.
„Nemáme křišťálovou kouli a nevíme, jaká budoucnost kryptoměny čeká. Viděli jsme však dostatečně velké škody, způsobené našim zákazníkům, a proto k tomuto obsahu budeme přistupovat velmi opatrně,“ nechalo se slyšet vedení Googlu.
Zákaz se vztahuje téměř na vše: kryptoměny a s nimi spojený obsah včetně ICO, kryptopeněženek, kryptosměnáren nebo obchodního poradenství.
Google tímto zákazem následoval Facebook. Ten reklamy na čím dál populárnější kryptoměny a s nimi spojené produkty zakázal již v lednu. Jak se k těmto krokům postaví samotní inzerenti, zatím není jasné.
Kryptoměna je typ elektronických peněz. Tato digitální měna je tvořena elektronicky pomocí šifrování prostřednictvím takzvané asymetrické kryptografie. Nejznámější a zároveň nejstarší kryptoměnou je Bitcoin.
Zajímá vás problematika inzerování na Googlu nebo Facebooku, ať už jde o kryptoměny nebo jiné komodity? V případě, že v rámci zadávání reklam narážíte opakovaně na nějaký problém, neváhejte se na nás obrátit.