GDPR ovlivní i telemarketing – volání na studené kontakty bude složitější

Je telemarketing a volání na jakkoli získané kontakty zásadní cestou pro budování vašeho byznysu? Zbystřete!


Nové regulace související s ochranou osobních údajů s největší pravděpodobností ovlivní i telemarketing. Právníci předpokládají, že se výrazně dotknou volání na takzvané studené kontakty, tedy aktivního telemarketingu, v rámci kterého se s nabídkami oslovují neznámí lidé.

GDPR však v tomto ohledu zřejmě zasáhne i telefonáty aktuálním klientům firem i volání na doporučení, tedy telefonáty lidem, které klienti firmě doporučí jako další potenciální vhodné klienty.
Jak konkrétně budou moci callcentra, kterých jsou po republice desítky, telefonovat, se zatím přesně neví. Konkrétní znění zákonů a nařízení totiž zatím nejsou známá a pravidla se budou vyvíjet podle jednotlivých příkladů a soudních precedentů.

Majitelé telefonů přitom už dnes mají možnost, jak se aktivnímu telemarketingu bránit. Tou možností je zavést svůj kontakt do databáze čísel, jejichž majitelé si být oslovováni s telefonickými nabídkami výslovně nepřejí.

Řešení pro firmy, které z telefonování studeným kontaktům profitovaly, je pak postavit svůj marketing na modelu obsahového marketingu, který na rozdíl od toho přímého vyvíjí takové aktivity, že zákazníci přicházejí sami.

Zajímá vás, co je to obsahový neboli content marketing? A jak s ním pracovat? Obraťte se na nás. V Railsformers máme na tuto oblast specialisty a poradíme vám, jak pracovat s publikem, aby vás hledalo přirozeně samo.