Google aktualizoval algoritmus vyhledávání, mění relevanci výsledků

Vyhledávač Google provedl v polovině prosince rozsáhlou aktualizaci algoritmu vyhledávání. Díky tehdy právě probíhajícímu svátku Chanuka dostala jméno Maccabees (Makabejští) a výrazně se dotkla procesu vyhledávání.

Aktualizací se zlepšuje relevance výsledků, mění se hodnocení jednotlivých odkazů a vyhodnocování celkového obsahu. Zlepšuje tedy pozici relevantním zdrojům, o které uživatelé jeví organický zájem, naopak znevýhodňuje ty uměle tlačené. Makabejští se tak dotkli zejména affiliate webů (tedy stránek, na nichž naleznete pouze odkazy na stránky obchodních partnerů), doorway stránek (falešných vstupních stránek naprogramovaných tak, aby oklamaly vyhledávače, a zvýšily tak svou pozici ve vyhldeávání) a webů, které nadměrně používají podobná klíčová slova s cílem přilákat co nejvíce návštěvníků.
Ovšem i mistr tesař se občas utne! Kuriózní chybou dle odborníků je, že update zasáhl i mnohé oficiální weby celebrit (například oficiální stránka Johna Lennona se po zadání spojení „John Lennon“ do vyhledávače objevila až na devátém místě).

Zajímá vás a jak můžete algoritmu co nejlépe vyhovět a jak moc se aktualizace dotkla právě vašich webových stránek, neváhejte nás kontaktovat – rádi vám zpracujeme SEO analýzu a poradíme, jak na Googlu vylepšit skóre.