2020-05-14 mobile first.png

Google pravidelně prochází a mění strategii, která nutí tvůrce webových stránek, a marketing, k novým strategiím a postupům. Oznámení o programu „Mobile First“ je dalším z nich! Pojďte se podívat, jaký dopad bude mít ztráta podpory webů bez mobilních verzí.

Program „mobile first“

Není to tak dávno, co internetovým světem proletěla informace o tom, že všechny weby na světě budou od března 2020 procházeny mobilním indexovacím robotem, nikoli desktopovým. Toto rozhodnutí bude mít v celku negativní vliv na všechny webové stránky, které nemají mobilní podobu, budou Googlem penalizovány.

Mobilní verze dává webům zvýhodnění do Google PageRank, což do značné míry ovlivňuje marketingovou strategii.

Google pagerank

Google využívá PageRank jako součást algoritmu, který hodnotí kvalitu webových stránek. Dnes tato metrika sice není dostupná veřejnosti, to ale nemění nic na tom, že je stále Googlem využívána. Do výpočtu PageRank bylo zařazeno hned několik kritérií (kvalita obsahu, autorita stránek, klíčová slova, zpětné odkazy, návštěvnost a poptávka po vyhledávání).

Proč je pagerank důležitý

  • Interní hodnocení stránky,
  • Součást výšky umístění ve vyhledávání podle klíčových slov,
  • Vliv na vytváření SEO optimalizace.

Řešení: responzivní web

Doba chytrých telefonů, iPhonů a tabletů je stále na vzestupu. Dnes mnohem více, než kdy jindy, lidé vyhledávají informace z mobilních zařízení (nakupují, vyplňují formuláře, baví se apod.). Právě na tento světový trend reaguje Google, který se snaží svým uživatelům „brouzdání po netu“ co nejvíce zpříjemnit.

Nejlepším řešením je mít takzvaný flexibilní web, který se přizpůsobí velikosti počítačové obrazovky, tabletu a mobilu. To, jestli je váš web responzivní nebo ne, zjistíte velmi jednoduše. Stačí, když zmenšíte šířku okna a uvidíte při jeho zužování, jak se stránka mění, přizpůsobuje. Mezi jednotlivými verzemi nejde přepínat, zobrazí se automaticky podle šířky okna prohlížeče.

Výhody responzivního webu

  • Přenášení nižšího množství dat,
  • Potenciálně lepší optimalizace z pohledu rozhraní a použitelnosti,
  • Automatický update na nová zařízení,
  • Lepší z hlediska SEO marketingu,
  • Rychlejší načítání stránek,
  • Uživatelsky intuitivnější.

S námi se v google neztratíte

Mít responzivní web je v dnešní době (ne)povinný standard, který je pro vás přínosný nejen z marketingového hlediska, ale zároveň je i nutný, pokud nechcete být v průběhu roku od Googlu penalizováni za nerespektování jeho pravidel.

V Railsformers efektivně reagujeme na změny v oblasti IT, a proto od už řadu let odcházejí zákazníci s plně vybaveným, responzivním, webem.

Chcete mít svůj web flexibilní a řádně nastavený pro bezproblémový SEO marketing? Obraťte se na nás a my vám rádi poradíme.