2019-10-29 SEO.jpg

Má vaše stránka vysoký PageRank? Google používá PageRank při rozhodování, kde se stránka umístí ve výsledcích vyhledávání. Jedná se o algoritmus pro ohodnocení důležitosti webových stránek. Zjednodušeně řečeno je to výsledek součtu hodnot odkazů, které směřují na jinou webovou stránku. Google po 14. letech výrazně změnil pravidla pro označování externích odkazů.

 

Atributy „nofollow“ a „dofollow“

V roce 2005 byl oznámen atribut rel=“nofollow“, který měl pomoct v boji proti komentářovému spamu. Tím je myšlena kategorie spambotů, nebo spammer příspěvků, které zneužívali webové formuláře k zasílání, nebo zveřejňování nevyžádaných reklam. Google se choval k odkazům označenými jako „nofollow“ tak, že je nesledoval a tím pádem neovlivnil PageRank.

Opakem tohoto atributu byl rel=“dofollow“, který značil, že vyhledávače mu přikládaly váhu. Takový odkaz byl součástí linkbuildingové strategie webu. Pokud má stránka, na kterou jste odkazovali dofollow atributem vysoký PageRank, vašemu webu to prospělo v jeho hodnocení.

Nové pravidla

Avšak Google tento standard změnil. Zavedl nové rozdělení atributů, jakými lze označit povahu konkrétních odkazů. Novinkou je fakt, že můžete použít kombinaci těchto atributů, jako například rel=„nofollow ugc“.

  • rel="sponsored": Takto označené odkazy znamenají buď reklamy, nebo placené propagace (běžně nazýváno „paid links“)
  • rel="ugc": Uživatelsky generovaný odkaz v obsahu, (pro sociální sítě, blogy, weby apod.) který vytvářejí sami uživatelé vašich produktů či služeb. Jedná se například o odkazy v komentářích, nebo v příspěvcích na internetovém fóru.
  • rel="nofollow": Všechny odkazy, u kterých nechceme, ať jsou použity pro procházení, indexování, nebo předávání hodnocení odkazované URL.
  • Bez atributu: Pro obyčejné odkazy, u kterých očekáváme, že je Google bude procházet.

Zápis v HTML

Odkaz můžete na své stránce zapsat následujícím způsobem:

<a href="https://railsformers.com/blog" rel="zvolený atribut">Blog | Railsformers</a>

Máte na své stránce dobře označené odkazy?

Zatím jsou všechny tři atributy využívány pro účely hodnocení a neexistuje nesprávné použití atributů. Pro účely procházení a indexování se atributy začnou, dle vyjádření společnosti Google, používat 1. března 2020. Ale pozor! Pokud máte na svém webu neoznačené sponzorované odkazy, a chcete se v budoucnu vyhnout možnému postihu, použijte k označení těchto odkazů rel=“sponsored“ nebo rel=“nofollow“.

Pokud váš web používá neodpovídající atributy, nezoufejte. My v Railsformers jsme schopni pomoct. V rámci optimalizace zkontrolujeme správnost označení odkazů a použijeme nové atributy „rel“ tak, že se na Google umístíte před vaší konkurencí! Neváhejte nás kontaktovat pro více informací.