Na projektu Superbyty 24 spolupracujeme nepřetržitě již od března 2021. Jedná se o jedinečný inzertní portál se specializací na byty a apartmány. Portál sází na unikátní grafický design, který pomáhá tento portál odlišit od konkurence a na pokročilé filtrování inzerce z celého světa. Kromě kompletní grafiky máme na starost také celý vývoj systému. V tomto článku se ale zaměříme na grafiku.

Grafický návrh portálu

Než jsme se pustili do vytvoření grafického návrhu, zpracovali jsme si nejdříve wireframe pro všechny jednotlivé stránky a průběžně je konzultovali jak interně, tak i s klientem. Jakmile jsme měli shodu, začali jsme pracovat na grafice.

Zadání bylo vcelku jasné a také trochu specifické. Klient požadoval, aby byl celý portál v barvách černé a bílé. Dokonce i náhledové fotografie inzerátů jsou černobílé a zabarví se až po najetí myši. Zpětně ale musíme konstatovat, že design je díky tomu unikátní a také trochu neotřelý.

Grafik použil písmo Neue Haas Grotesk Display Pro. Je to bezpatkové písmo navržené typografem Christianem Schwartzem a Erikem Spiekermannem. Je to důkladná revidovaná verze původního písma Neue Haas Grotesk, které bylo vytvořeno slavným švýcarským typografem Maxem Miedingerem v roce 1957. Původní verze později inspirovala legendární písmo Helvetica. Toto písmo zdokonaluje mnoho rysů původního písma. Tvary písmen mají více geometrický základ než písmo Helvetica. Tvary mají tak více kontrastní tloušťky tahů a rovnější terminace. Písmo má také více otevřené apertury, což zlepšuje čitelnost při nižších velikostech. Navíc má písmo unikátní horní a spodní zakřivení, které přispívá celkově k jemnému vzhledu a rozlišení tohoto písma od ostatních groteskních písem.

Grafik pracoval také s využitím negativního prostoru. Co to vlastně negativní prostor v designu je? „Vytvořil jsem grafický návrh, který propojuje přitažlivé, přehledné a profesionální rozhraní. Použitím negativního prostoru jsem opticky oddělil jednotlivé prvky na webových stránkách, jako jsou fotografie nemovitostí, popisky, ceny nebo navigační prvky. Tento prostor efektivně zvýrazňuje důležité informace a uživateli umožňuje snadno se soustředit na důležitý obsah. Negativní prostor také hraje zásadní roli v čitelnosti textu. Široké mezery mezi odstavci, řádky a slovy zajišťují, že text je snadno čitelný a uživatelé mohou rychle získat žádané informace o nabízených nemovitostech. Vzhled webu tak umocňuje jednoduchý a minimalistický design. Minimalismus se dnes považuje za elegantní a moderní styl, který pomůže realitnímu portálu dodat důvěryhodnost a profesionální vzhled. Design s dostatkem negativního prostoru je více univerzální a snáze se přizpůsobuje různým velikostem obrazovek a zařízení,“ vysvětlil náš grafik Martin.

Branding

Součástí grafických prací bylo také vytvoření loga a kompletního grafického manuálu - od vizitek až po hlavičkové papíry.

Logo

„Pro návrh loga jsem zvolil symbol kombinace klíče a dvojice lvů stojících proti sobě. Toto spojení skvěle reprezentuje hodnoty a principy značky, a zároveň odráží českou národní identitu. Klíč symbolizuje otevírání nových dveří, přístup k vysoce kvalitním nemovitostem a realizaci snů klientů. Klíč je od nepaměti všeobecným symbolem přístupu, bezpečnosti a úspěchu, a v kontextu nemovitostí zdůrazňuje odhodlání pomoci klientům vstoupit do nového domova.

Lev ztělesňuje sílu, odvahu a hrdost na českou národnost. Jako národní symbol České republiky přináší do designu historický kontext a kulturní zázemí, čímž navazuje na tradiční hodnoty spolehlivosti a věrnosti. Lev také symbolizuje ochranu a moc, což ve spojení účelu loga ukazuje sílu nabízených služeb. Propojení klíče a lva v logu odráží touhu přinést uživatelům komplexní služby s pevnými kořeny v české kultuře a tradici. Vytvořil jsem tak silnou vizuální identitu, která poskytuje důvěru a pocit jistoty,“ řekl náš grafik Martin.

Vizitky

„Pro zadní stranu vizitky realitního portálu jsem se rozhodl použít parciální UV lak, který dodá designu jedinečný a sofistikovaný vzhled. Parciální UV lak je aplikován pouze na vybrané části vizitky, což způsobí, že tyto oblasti získají větší hloubku a kontrast oproti zbytku povrchu.  Na zadní straně vizitky je použitý parciální UV lak především na logo. Tento efekt pak umocní hladkou a lesklou povrchovou úpravou, která zvýrazní jeho výjimečnost a detaily.

Navíc vizitky mají aplikovanou sametovou laminaci, která design povýší do nových sfér. Sametová laminace dává vizitkám pozoruhodně hebký, měkký a příjemný povrch na dotek, který vytváří nezapomenutelný zážitek pro ty, kdo ji drží v rukou. Tato luxusní úprava zvyšuje vnímanou hodnotu značky a upoutává pozornost klientů a obchodních kontaktů hned při prvním setkání. Sametová laminace navíc skvěle doplňuje parciální UV lak použitý na zadní straně vizitky,“ řekl náš grafik Martin.

vizitka-2.jpg
vizitka-1.jpg

Světelná reklama a plakáty

Zhotovili jsme kompletní polepy pro světelnou reklamu a plakáty do interiérů. Zadavatel měl již reklamní plochy, a tak jsme se rozhodli jich využít a vytvořit nové polepy. Současně jsme vytvořili vizualizaci pro umístění symbolu loga do interiérů kanceláří. Vytvořili jsme návrhy pro realizaci trojrozměrného symbolu loga, skládající se ze spojení klíče a lva, který působí jako umělecký prvek. Logo je opatřeno nástřikem ve zlaté barvě, která není běžně používána pro tento účel. Tato barva tak okamžitě upoutá pozornost každého, kdo vstoupí do interiéru. Výsledkem je propojení estetické funkčnosti a elegance, která dává kancelářím své osobité kouzlo.

Reklamní bannery

V rámci portálu Superbyty 24 jsme zpracovali také umístění reklamních prostor na jednotlivých stránkách portálu - úvodní strana, výpis inzerátů a detail inzerátu. Následně jsme také vytvořili grafickou podobu interních reklamních bannerů a dokument, ve kterém je přehledně znázorněno umístění jednotlivých reklamních ploch včetně jejich velikostí.

Neustále vylepšujeme

Práce na portále a jeho zlepšování nikdy nekončí. Od původního designu, který jsme vytvořili v březnu 2021 se dnešní podoba portálu změnila. Věříme, že k lepšímu. Posoudit můžete sami...

Kde jsme začali:

Kde jsme nyní: