Heureka a Zboží.cz vs. GDPR: Co se změní?
Nové nařízení o ochraně osobních údajů bude mít vliv i na nákupní portály Heureka nebo Zboží.cz. První zmíněný chystá změny zejména ve službě Heureka Košík, druhý rádce upravuje služby související s hodnocením e-shopů.
Využíváte-li pro své podnikání takzvané nákupní rádce typu Heureka nebo Zboží.cz, buďte připraveni na to, že i na tyto servery bude mít květnový vstup Obecného nařízení o ochraně osobních údajů v platnost dopad. Jaký, to jsme shrnuli v následujících řádcích.
Jaký bude mít GDPR dopad na Heureku
Na portále Heureka.cz se nejčastěji využívá služeb Ověřeno zákazníky a Heureka Košík.
Každý e-shop však bude muset upravit formulaci svých obchodních podmínek v sekci Ověřeno zákazníky. Toto umístění bude Heureka aktivně kontrolovat právě z důvodu dodržování GDPR.
Obchodník je povinen zákazníky informovat o předání jejich údajů Heurece jako zpracovateli osobních údajů. To je vhodné provést v dokumentu o ochraně osobních údajů jednoduchým informačním textem, jehož znění najdete zde. Tento text je také uveden v Obchodních podmínkách programu Ověřeno zákazníky, článek 3.5.
Další povinností je umožnění zákazníkům odmítnout obchodních sdělení včetně dotazníků Ověřeno zákazníky. Ideálním řešením je nezatržený checkbox na konci objednávky s textem: Nesouhlasím se zasláním dotazníku spokojenosti v rámci programu Ověřeno zákazníky, který pomáhá zlepšovat vaše služby. Jedná se o možnost tzv. opt-out.
Co se týče Heureka Košíku, i zde dojde k upřesnění textů v Obchodních podmínkách Heureky tak, aby splňovaly náležitosti GDPR.
Heureka v této souvislosti připravuje novou verzi dokumentu Ochrana osobních údajů na portálu Heureka.cz a také nové verze obchodních podmínek všech služeb, které bude svým klientům zasílat. Nové znění najdete na blogu Heureky.
Jaký bude mít GDPR dopad na Zboží.cz
Portál Zboží.cz připravuje změny hlavně v oblasti externího hodnocení e-shopů. Budete-li chtít své zákazníky vyzvat k hodnocení vašeho e-shopu na Zboží.cz, bude třeba od nich získat souhlas se zpracováním osobních údajů pro účely sběru hodnocení.
„Doporučujeme informaci odstupňovat do tří úrovní: přímo u políčka jednoduchou větu, kterou následně rozvedete do (stále lidsky čitelných) podrobností v bublině po najetí myší. Na podrobné a již právnicky psané podmínky je lepší odkázat až nakonec,“ píšou zástupci portálu na svém blogu.
Dle Obecného nařízení o ochraně osobních údajů má každý zákazník právo tento svůj souhlas kdykoliv odvolat. Tuto informaci předáte Zboží.cz přes administraci.
Nevíte si rady?
Pokud máte e-shop napojený na Heureku nebo Zboží.cz a narazili jste v souvislosti s GDPR na nějakou překážku v jejich používání, neváhejte se na nás obrátit. Poradíme vám.