Jak na úspěšné Instagram Stories – část 1
Instagramová komunita se rozrůstá jako houby po dešti, a proto je vhodné si znovu položit důležitou otázku: víte, jak se chová uživatel na Instagramu? Doba, kdy jsme dlouze scrollovali feedem je dávno pryč. Dnes toužíme po příbězích. Po “realitě”. A to má za následek neskutečnou popularitu Instagram Stories. Je to pro vás dostatečný argument, abyste si uvědomili potenciál, který tato funkce na Instagramu přináší pro vaši firmu?
Protože je konkurence na Instagramu vysoká, je důležité nepodcenit výběr vhodné strategie a uvědomit si základní zásady, díky kterým budou vaše Instagram Stories jedinečné. Jak na to?
Kdo je vaše cílová skupina?
Je nesmysl věnovat čas vymýšlení strategie a reklamní kampaně, pokud nevíte, koho chcete oslovit. Základním předpokladem úspěchu je znát své cílové publikum. A pokud si myslíte, že když znáte věk, pohlaví nebo zájmy svého publika, máte vyhráno, jste na omylu. Je zapotřebí také provést analýzu výsledků předchozích kampaní, ze kterých se dá vypozorovat chování vašeho publika.
Měli byste se zaměřit především na to:
- jaké reklamy uživatele zajímají nejvíce
- jak na jednotlivé reklamy reagují
- jaké reklamy vedou k tomu, že uživatel provede akci (kliknutí na tlačítko, nákup apod.)
Obsah šitý na míru
Když už máte jasno v tom, kdo tvoří vaše cílové publikum, pak je fajn vzít v potaz i jeho názory a požadavky. Není nic špatného na tom aktivně zapojit uživatele a zeptat se jich, po čem vlastně touží. Jednak nebudete plýtvat časem na vytváření obsahu, který by je příliš nezajímal, ale také tak uživateli dodáte pocit důležitosti. A to má každý rád.
A kdo se ptá, často dostane odpovědi i na otázky, které ani vyřčeny nebyly. Tak třeba zjistíte:
- které výrobky nebo služby vaši uživatelé preferují
- jaké barvy se jim líbí nejvíce nebo naopak nejméně
- co by ve vašem sortimentu ocenili
Díky tomu, že Instagram přichází se stále novými interaktivními nástroji, můžete pro tento průzkum použít emoji slider, pokládat otázky, na které vám uživatelé budou odpovídat, nebo naopak dát prostor jim, aby se ptali. Možností je mnoho.
Emoce stojí nad logikou
Ze statistik jasné vyplývá, že zákazníci se při nakupování neřídí logikou, ale emocemi. Využijte toho ve svůj prospěch! Není snad vhodnější platformy, než je Instagram, kde byste mohli využít takzvaný emocionální marketing. Jedná se o typ marketingu, který se zaměřuje na vyvolávání emocí u osob, které jsou marketingové zprávě vystaveny.
- Tvořte příspěvky, které budou emočně zabarvené a vytvořte si tak bližší vztah se svým publikem
- Vybírejte vhodné obrázky a vkládejte k nim korespondující text
- Obsah, který u uživatelů zvedá adrenalin nebo napětí motivuje k akci
- Zaměřte se na soutěže a interaktivní obsah
- Zaměřte se na konkrétní geografické oblasti, ke kterým má komunita vztah
- Pozitivní barvy, obrázky a slova mají kladný vliv na lidský mozek
První důležitou část tedy máme za sebou a příště se zaměříme na praktické tipy, jak Instagram Stories vyšperkovat. A pokud chcete svěřit tvorbu poutavého obsahu na vašich sociálních sítích do našich rukou a mít tak o starost méně, rádi pomůžeme :-).