Jak nezapadnout na Seznamu?
O nové formě vyhledávání na Seznam.cz jsme se již zmiňovali na Facebooku. Co to však znamená pro vás či váš e-shop v praxi? Zkuste si jednoduchou věc. Zadejte do vyhledávacího pole na Seznam.cz konkrétní klíčové slovo, které zákazníci zadávají, pokud hledají váš produkt či společnost. Našli jste se na první nebo druhé stránce? Gratulujeme! Pravděpodobnější však bohužel je, že po změnách, které na vyhledávači proběhly se naleznete někde mnohem hlouběji.
My jsme zkusili zadat klíčové slovo: víno. Na prvních třech pozicích se objeví placené reklamy, následuje velký oddíl věnovaný Zboží.cz, odkaz na Wikipedii, několik odkazů největších hráčů trhu, oddíl Firem.cz a to je vše. Velmi často je zde ještě prostor, kde se zobrazují obrázky. Nemáte-li tedy zaplacenou reklamu - máte pravděpodobně smůlu, protože pozic na první stránce je velmi málo! Na druhé stránce vyhledávání je pro “běžné” společnosti více prostoru, avšak nijak převratně. Situace není o moc lepší ani pokud jste více konkrétní a zadáte například: víno tramín 2014.
Z našich zkušeností však vyplývá, že i při nepříliš nákladné investici do promyšleného a vhodně zvoleného marketingu na Seznamu se vaše pozice výrazně zlepší a šance, že vás cílová skupina najde, se mnohonásobně zvýší. I za relativně malé peníze lze realizovat zajímavé marketingové kampaně. Existuje mnoho fíglů a vychytávek. Reklamu na Seznamu je možné cílit například i do sekce obrázky apod.
V Zebu máme s marketingem na vyhledávačích, sociálních sítích i jinde bohaté zkušenosti. Poradíme vám, podělíme se o své know how a naučíme to i vás, nebo (v případě, že nemáte čas či chuť) se vám o marketing postarají naši specialisté. Ozvěte se nám, budeme se vám věnovat.