SEO.jpg

Úspěšný produkt bez kvalitní webové prezentace? To je v dnešní době utopie. Zařídit si vlastní webovou stránku je však jen malým krůčkem k vytouženému cíli. Blíže vás dostane SEO - optimalizace pro vyhledávače. Jak se ale vyvarovat zastaralým postupům, které vám k ničemu nebudou?

Zkratka SEO (Search Engine Optimization) v sobě zahrnuje veškeré aktivity zaměřené na získání relevantní návštěvnosti webu prostřednictvím neplacených výsledků vyhledávání. Aby bylo vaše SEO kvalitní, je potřeba dodržovat základní pravidla:

  • být přátelský k vyhledávačům (search engine friendly);
  • tvořit kvalitní a zajímavý obsah o tématech, které chcete mít umístěné ve vyhledávačích;
  • mít důvěryhodnost skrze odkazy z ostatních webových stránek.

Nejdůležitější je zajistit, aby byl váš web pro vyhledávače lehce dohledatelný. Toho docílíte především propojením všech stránek vašeho webu, automatizací aktualizace sitemaps XML (speciální seznam všech stránek na webu, které chcete vyhledávači indexovat) nebo jasnou strukturou URL adres.

Základní informace o optimalizaci pro vyhledávače se v čase nemění. Jinak je tomu však u trendů, kterými se SEO provádí. V následujícím přehledu si představíme pět nejčastějších mýtů, které okolo optimalizace kolují.

Stáří domény

Pro Google není hledisko stáří domény hodnotícím kritériem. Starší weby mají výhodu spíše v delší době získávání zpětných odkazů a tím pádem vyšším domain ratingu svého webu.

SEO Katalogy

SEO Katalogy jsou historií. Stále fungují, ale v dnešní době se využívají jen velmi málo kvůli svému minimálnímu efektu na zlepšení SEO. Vždy ale záleží na odvětví, ve kterém se pohybujete. U některých katalogů, jako jsou například ty oborové, specializované nebo lokální, se zápis opravdu vyplatí, dokonce je i užitečný. Odborníci ale nedoporučují masivní registrace do desítek katalogů najednou. Konkurenční výhodu vám to, zejména v případě vyhledávače Google, nepřinese.

Rychlost načítání webu

Google už v roce 2018 oznámil, že nerozhoduje rychlost načítání desktopové verze webu. Hodnotícím faktorem je nově rychlost načítání mobilní verze. V rámci přívětivosti uživatelského prostředí doporučujeme řešit nejen rychlost načítání mobilní verze webu, ale rychlost webu obecně.

Hustota klíčových slov

Jaké je ideální množství klíčových slov na stránku? Kdy je více opravdu méně? Při tvorbě textu musíme myslet především na naše čtenáře. 

Meta title a meta description

Meta title a description (titulek a popisek stránky) jsou značky, které se nacházejí nejčastěji v horní části webu. Jsou velmi důležité nejen pro uživatele, ale také pro roboty, kteří procházejí webové stránky. Z kategorie meta tagů se zaměřte především na meta descriptions (popisky stránky). Buďte kreativní! Jak popisek stránky, tak titulek jsou totiž vidět ve výsledcích vyhledávání a pokud se budou odlišovat od ostatních v SERPu, zvýší vám CTR (click-through rate - množství prokliků). Naopak můžete vypustit vyplňování meta tag keywords, které jsou v dnešní době přežitkem. 

Pokud váš web doteď běžel na zastaralých metodách, nezoufejte. My v Railsformers jsme vždy připraveni vám pomoci. Kvalitní SEO je základem pro úspěšný web, nepodceňujte jeho sílu.