blog.png

Sociální sítě se staly součástí našich osobních i pracovních životů. Pro firmy jsou geniálním a velmi levným způsobem, jak komunikovat se svými zákazníky, jak prezentovat své zboží, představit zákulisí firmy. Firmy jsou blíž svému publiku a vzhledem k tomu, že sociální sítě nabízejí také možnost placené reklamy, využívá je dnes téměř každý.

Sociální sítě jsou tedy pro firmy skvělým sluhou, jen je potřeba si vybrat ten správný kanál, potom je úspěch téměř zaručen a můžete si být jisti, že díky “sockám” dokážete přivést zákazníka k cíli. Pro e-shop je takovým cílem například nákup, pro jiné firmy to může být instalace aplikace, nebo pouze návštěva stránek a přečtení článku.

Možnost využití sociálních sítí pro firemní marketing

První otázkou je, co od sociální sítě očekáváte. Existuje mnoho možností využití a pro různé cíle budete potřebovat různou platformu. Mezi nejčastější možnosti využití patří určitě:

  • Budování brandu – kdy se snažíte vytvořit věrnou komunitu uživatelů značky, kteří budou dále šířit obsah o značce a akcích firmy.
  • Vnitřní komunikace – sociální sítě jsou také skvělým nástrojem ke sdílení informací uvnitř firmy.
  • Vnější komunikace – budování image navenek. Máte možnost sdílet novinky o firmě, informace o dalším vývoji a směřování firmy.
  • Podpora – díky sociálních sítí se dostanete velmi blízko k zákazníkovi a můžete tento kanál využít také pro zákaznickou podporu, tvorbu FAQ...

A jak tedy zjistit, která síť je pro vás ta pravá?

Je to velmi individuální. Co bude fungovat jednomu, u druhého pohoří. I přesto jde shrnout pár jednoduchých poznatků o tom, jaká cílová skupina se zdržuje na které sociální síti.

Facebook

Na Facebooku se pohybuje zhruba třetina Čechů. Lidé zde chodí utrácet čas, vypnout od každodenních starostí, rádi sledují své přátele, kdo a kde soutěží, jsou těkaví a příliš nečtou, spíše očekávají zábavný obsah, u kterého nebudou muset příliš přemýšlet. Lidé na Facebooku hledají inspiraci, zábavu a nápady, chtějí se dělit s ostatními o zážitky a zkušenosti. Jednoduše by se dalo říct, že Facebook tedy není intelektuální sociální sítí.

Kromě obrovské popularity a množství uživatelů nabízí Facebook také skvěle zpracované informace o uživatelích (věk, pohlaví, kdy nejvíce publikují, co se jim nejvíce líbí). To vám velmi usnadní cílení placené reklamy. Facebook bude jistě skvěle fungovat firmám, které mají zajímavé fotky, nápady, postují informace o tom, co se kde událo, proběhlo nebo se teprve bude konat. Tuto sociální síť si budou pochvalovat firmy, které jsou na internetu hodně aktivní.

Instagram

Instagram je geniálním komunikačním kanálem pro kreativce, kteří mají rádi krásné fotky, umí své zboží prodat už jen díky tomu, že své zboží nádherně nastylizují. Instagram by se dal považovat za takového premianta mezi sociálními sítěmi poslední doby. Aktuálně mu patří třetí příčka na trhu a skvěle se mu daří oslovovat mladší cílovou skupinu prostřednictvím velmi oblíbených Instagram Stories. Tato síť má velký růstový potenciál - zkušenost s Instagramem přiznává zhruba 46% českých uživatelů internetu, což je o 6 procent více než loni. Ve srovnání s Facebookem Instagram nenabízí tolik možností propagace a placených reklamních kampaní. I přesto by neměla být tato sociální síť zapomenuta.

 

Twitter

 

Když se mrknete na to, kdo se pohybuje na Twitteru, zjistíte, že jde o síť, která je více technologická a najdete zde mnoho ajťáků a markeťáků. Twitter je více postaven na osobní značce. Uživatelé sledují zajímavé osobnosti, často zde kladou otázky a očekávají pomoc od ostatních uživatelů.

Twitter bude skvěle fungovat firmám, které cílí na nové technologie a marketing. Pamatujte na to, že lidé zde nejsou primárně kvůli zábavě, ale jsou zvědaví a dychtiví po informacích. Chtějí číst články, proklikávat se obsahem a v průměru jsou o něco starší a nedělá jim problém angličtina.

LinkedIn

Tato největší profesní síť je založená na pracovních kontaktech. Jejím cílem je budování sítě současných nebo bývalých kolegů, kteří mají blízko vašemu oboru a mohou tedy pomoci při vaší činnosti, můžete diskutovat problémy nebo úspěchy. Zároveň je tato síť skvělá pro případy, kdy sháníte nové zaměstnance nebo byste rádi vyzkoušeli novou pracovní pozici.

V České republice se na LinkedInu pohybují z větší části muži a mladší uživatelé. Nejčastěji se profesně pohybují v oblasti informačních technologií. Na Facebook se lidé chodí bavit, na LinkedInu jsou zaměstnaní profesionálové. I když i na této síti můžete najít potenciální zákazníky, slouží LinkedIn převážně k budování reputace a rozšiřování informací o sobě samém.

Chtěli byste mít zajímavý obsah na sociálních sítích a nejste si jisti, který kanál je pro vás ten pravý? Pomůžeme vám se správou i kvalitním obsahem tak, abyste dosáhli požadovaných cílů :-).