Možná je větší polovina tohoto roku za námi, ale věříme, že v oblasti online marketingu nás ještě čekají velké věci. Zapojování umělé inteligence, nové kanály pro propagaci firem, ovlivňování reality - to vše je hudbou velmi blízké budoucnosti. Jaké trendy tedy můžete v online marketingu očekávat?
Virtuální sluha do každé domácnosti
Vyhledávání pouhým hlasem, objednávání produktů či hlasové ovládání domácnosti je poslední dobou čím dál běžnější. Chcete si zpříjemnit vstávání? Pak si nechte každé ráno zasílat vtip od Googlu. Svému asistentovi dokonce můžete nahlásit osobní informace o tom, s kým žijete, kdy máte narozeniny nebo jaká je vaše oblíbená barva. Narozdíl od partnera si tyto informace vyslechne a bude si je (s největší pravděpodobností) opravdu pamatovat. Vybírat můžete z poměrně široké nabídky: Amazon Alexa, Google Home, Siri od Applu, Cortana od Microsoftu nebo Bixby od Samsungu. Zřejmě je na čase začít přijímat umělou inteligenci jako přirozenou součást života i zákaznického procesu.
Denodenní realita sdílená skrze Insta Stories
Instagram si bezpochyby získává stále větší popularitu mezi uživateli sociálních sítí a v podstatě nás to ani nepřekvapuje. Velký podíl na tom jistě má neustálé vylepšování možností natáčení, face filtry, možnost tvorby textu, anket či jiné vychytávky. Logicky se tak dá očekávat, že s rostoucí oblíbeností Instagramu, firmy začnou investovat větší finanční i časové prostředky do organických stories i placené reklamy umístěné ve stories.
Věčné téma: mikroinfluenceři
Vzhledem k tomu, že si firmy začínají uvědomovat, že klasický influencer, který má statisíce odběratelů, se stává méně důvěryhodným, je pro ně daleko výhodnější sázet na menší influencery do 10 tisíc followerů. Jejich dosah sice nemusí být tak masivní, ale z dlouhodobého hlediska přinese tato taktika firmám daleko více.
Blogu odzvonilo. Vivat life vlog!
Americký Youtube loni ovládla vlna vlogerů, přičemž si troufáme říct, že svůj podíl na tom jistě měli bratři Paulovi, kteří na sebe mimo jiné strhli pozornost videem, které zobrazovalo oběšeného člověka v japonském lese sebevrahů. Do vlogování svého života se pouští jak klasičtí Youtubeři, tak i celebrity. A my věříme, že tento rok bude life vlogy brzy ovládán.
V týmu Railsformers máme odborníky, kteří jsou se v aktuálních trendech online marketingu orientují levou zadní a jsou ochotni upravit i váš web. Neváhejte se tedy na nás obrátit, rádi pomůžeme i vám.