Jsou vaše stránky v očích Google “kvalitní”? – část 2
V prvním dílu jsme se zaměřili na několik zásad, které je třeba dodržet, aby k vám byl Google při posuzování kvality obsahu vašich stránek milosrdný. Ale protože za prvními příčkami ve vyhledávačích toho stojí mnohem více, rozhodli jsme se přijít s doplňujícím druhým dílem. Přijde vám to příliš pracné? Nikdo neříkal, že vítězství bude zadarmo :-).
Jaké další faktory tedy rozhodují o kvalitě webu?
Přístupnost a použitelnost
Rozhodně se zaměřte na to, aby byl váš web uživatelsky přívětivý. Nekomplikujte uživateli procházení vašich stránek. Málokdo na váš web půjde proto, aby si hrál na detektiva nebo řešil rébus. Udělejte první poslední, aby se uživatel na vašich stránkách cítil příjemně.
Gramatika
Možná se tomu budete divit, ale mezi uživateli existuje velké množství hnidopichů a takzvaných grammar nazi, kteří se přes hrubky prostě nepřenesou. I stylový web se skvělým obsahem můžete špatnou gramatikou zabít. Pokud víte, že jste s gramatikou na štíru, určitě se vyplatí spustit něco z rozpočtu někomu, kdo se vám postará o korekturu.
Přepisování netextového obsahu
Pamatujte na to, že jakýkoli netextový obsah by měl obsahovat také textovou alternativu. Google vyloženě doporučuje použití atributu alt pro obrázky. Ze stejného důvodu se také u videí na webu používají přepisy.
Přehlednost
Aby se uživatelé ve vašem obsahu vyznali, stojí za to si pohrát s formátováním textu. Rozhodně bude lépe působit text, který bude obsahovat úhledné odstavce s nadpisy, bude srozumitelně rozčleněný a přehledný.
Vzhledem k tomu, že nikdo nezná přesný algoritmus, podle kterého Google posuzuje kvalitu stránky, je celý tento proces tak trochu magie. Ale protože už máme s tvorbou webu nějaké zkušenosti, rádi vám je předáme a pomůžeme vaše stránky vyladit tak, aby Google nestačil valit oči :-). Obraťte se na náš tým specialistů a společně najdeme nejvhodnější řešení pro váš web.