Máte správně nastavenou obsahovou síť pro Google Ads? – část 1
Špatně nastavená obsahová síť pro Google Ads vás bude stát víc, než si myslíte. Reklamy se budou zobrazovat nesprávným lidem na nesprávném místě. A to nechcete. Lépe řečeno, nikdo nechce tvrdě pracovat, aby potom vydělané peníze vyhazoval z okna. Proto se společně podívejme na pár základních věcí, které je dobré si pohlídat.
Co je to obsahová síť
Jedná se o skupinu webů, videí a aplikací, ve kde se mohou zobrazovat vaše reklamy. V obsahové síti můžete na základě cílení reklamy zobrazovat své reklamní příspěvky pouze vybranému okruhu uživatelů přesně podle vašich preferencí.
Kdy na reklamě v obsahové síti vyděláte?
Obsahová síť je výborným pomocníkem pro zviditelnění značky. Samozřejmě je důležité si zvážit, kolik prostředků jste ochotni nebo vůbec můžete investovat. Obsahová síť skvěle poslouží v případě, že chcete nabízet něco, co uživatelé běžně sami od sebe nevyhledávají, nebo v případě, že chcete nabídnout bezplatný materiál jako e-book, konzultaci zdarma a podobně.
Nikdo vám nezaručí, že zrovna vaše reklama bude fungovat. V marketingu velmi často funguje metoda pokus-omyl. Samozřejmě je hloupost střílet od boku, ale rozhodně nejvíce získáte testováním. Když si dobře nastavíte kampaň, budete měřit konverze, stanovíte si rozumný rozpočet, časem budete moci snadno vyhodnotit, která reklama vám za to stojí a přináší vytoužené výsledky.
Základem je dobře nastavená kampaň
Výběrem cíle se nemusíte na počátku příliš zdržovat a klidně si zvolte možnost bez zvoleného cíle. Jako kampaň si vyberte typ Obsahová síť a hned v dalším kroku zvolte standardní obsahovou síť. Můžete také vložit web své firmy.
Zaměřte se na správnou lokalitu a jazyk
To, v jakých oblastech se reklama bude zobrazovat, nastavíte v sekci Lokality. Můžete také některé oblasti vyloučit. Například můžete zobrazovat reklamu pro celou Českou republiku s výjimkou Prahy. Pokud byste chtěli cílit na více zemí, je vhodnější vytvořit oddělené kampaně. Jednak budete moci snadněji vyhodnocovat výsledky kampaní, ale také myslete na to, že se nabídky za kliknutí mohou v různých zemích lišit. Pomocí volby Možnosti míst upřesníte cílení na lokality. Díky tomu se budou reklamy zobrazovat jen lidem, kteří jsou skutečně fyzicky na daném území.
Při výběru jazyka se Google řídí prioritně tím, v jakém jazyce má uživatel nastavený svůj účet. Na začátek můžete vyzkoušet češtinu a slovenštinu a později případně zahrnout další jazyky.
Jakou zvolit strategii a rozpočet?
Máte hned několik možností.
- Cílová nabídka CPA – co nejvíce konverzí za určenou cenu.
- Cílová návratnost investic do reklamy (ROAS) – maximalizace obratu při dodržení návratnosti investic.
- Maximalizovat počet kliknutí – za daný rozpočet se snaží získat co nejvíce kliknutí
- Viditelné CPM - tady zaplatíte za zobrazení reklamy
- Ruční CPC - nabídky za kliknutí si nastavíte ručně
Nezapomeňte si nastavit svůj denní rozpočet. Částku, kterou si nastavíte za jeden den, se Google Ads systém bude snažit skutečně utratit.
Příště se společně podíváme na nastavení možností cílení a na to, jak se vyhnout podvodným kliknutím, která by vás mohla stát dost peněz.
Pokud byste chtěli ušetřit čas a mít perfektní propracované reklamy, není nic jednoduššího, než se obrátit na náš tým profesionálů. Rádi pomůžeme a vy se budete moci soustředit na další oblasti.