Máte správně nastavenou obsahovou síť pro Google Ads? – část 2
Pokud jste začali s nastavením nebo kontrolou obsahové sítě, pak jste na dobré cestě k vytyčenému cíli. Dnes navážeme na první díl článku, kde jsme si vysvětlili, co to vlastně ta obsahová síť je, kdy vám může přinést zisk a jak na nastavení lokalizace a jazyka.
Dnes se zaměříme na správné nastavení možností cílení a na to, jak se vyhnout podvodným kliknutím, která by vás mohla stát dost peněz.
Možnost Další nastavení
Nenechte se zmást tím, že je tato část nastavení skrytá. Paradoxně obsahuje podstatné věci.
- Střídání reklam – tato položka je důležitá především tehdy, když se rozhodnete ručně testovat reklamy.
- Časový rozvrh – klidně nastavte na Celý den.
- Datum zahájení a ukončení – je vhodné nastavit Datum ukončení, pakliže nabízíte časově omezenou akci. Nemusíte pak myslet na to, že je kampaň třeba vypnout ručně.
- Zařízení – toto nastavení je užitečné hlavně pro weby, které nejsou optimalizované pro mobilní telefony. Potom nedává smysl na ně reklamu zobrazovat a je lepší je vypnout. A ve zbývajícím čase rozhodně doporučujeme web poladit, protože jinak vás konkurence roznese na kopytech. Optimalizace pro mobily je dnes opravdu nutnost.
- Omezení frekvence – určitě nastavte limit, protože je nesmysl zobrazovat reklamu stejnému člověku 20krát za den.
- Možnosti míst – jsme probírali v prvním dílu článku. Je vhodné nastavit zobrazení pro lidi, kteří se fyzicky nacházejí v cílené oblasti.
- Dynamické reklamy – jedná se o dynamický remarketing. Uživatelům můžete zobrazovat cíleně reklamy na položky, které v minulosti na vašem webu navštívili.
- Vyloučení obsahu - doporučujeme správně nastavit, aby se vaše reklama. nezobrazovala například na stránkách s nevhodným obsahem (pokud tedy neprovozujete sexshop :-) ).
Jak na cílení reklamy na úrovni reklamní sestavy?
Když budete zakládat kampaň, vytvoříte první reklamní sestavu. Vzhledem k tomu, že určitě budete chtít otestovat více možností cílení, je ideální vytvořit sestav víc.
A jaké tedy máte možnosti cílení?
Můžete si vybrat, komu se bude reklama zobrazovat.
- Demografické údaje – věk, pohlaví, rodičovství. Tyto údaje zná Google přibližně u poloviny uživatelů.
- Uživatelé podle zájmů – Google se snaží zájmy odhadnout podle chování uživatele na internetu.
- Uživatelé podle záměru – spotřebitelé hledající informace o produktech.
- Podobné segmenty publika – do Google Ads můžete nahrát např. seznam vašich zákazníků a vytvořit k nim podobné publikum.
Můžete vybrat, kde se má reklama zobrazovat:
- Klíčová slova v obsahové síti.
- Témata webů.
- Umístění na konkrétních webech na základě URL.
Zabraňte podvodným kliknutím
Někdy reklamy v obsahové síti přilákají nežádaná a někdy i podvodná kliknutí. Proto opravdu nezapomeňte hned na začátku před spuštěním kampaně nastavit vyloučení obsahu.
A pamatujte na to, že ani po spuštění kampaní není vaše práce u konce. Vyplatí se pravidelně kontrolovat výsledky, porovnávat, vypnout neprosperující kampaně a zaměřit se naopak na ty, které vám přináší zisk.
Pokud chcete být mistry reklamních kampaní a nejste si jisti, že víte, jak na to, obraťte se na nás. Vytvoříme vám kampaně, které vám přinesou relevantní publikum a s nimi spojené zisky :-).