obsahova sit2_blog_358x251.png

Pokud jste začali s nastavením nebo kontrolou obsahové sítě, pak jste na dobré cestě k vytyčenému cíli. Dnes navážeme na první díl článku, kde jsme si vysvětlili, co to vlastně ta obsahová síť je, kdy vám může přinést zisk a jak na nastavení lokalizace a jazyka.

Dnes se zaměříme na správné nastavení možností cílení a na to, jak se vyhnout podvodným kliknutím, která by vás mohla stát dost peněz.

Možnost Další nastavení

Nenechte se zmást tím, že je tato část nastavení skrytá. Paradoxně obsahuje podstatné věci.

  • Střídání reklam – tato položka je důležitá především tehdy, když se rozhodnete ručně testovat reklamy.
  • Časový rozvrh – klidně nastavte na Celý den.
  • Datum zahájení a ukončení – je vhodné nastavit Datum ukončení, pakliže nabízíte časově omezenou akci. Nemusíte pak myslet na to, že je kampaň třeba vypnout ručně.
  • Zařízení – toto nastavení je užitečné hlavně pro weby, které nejsou optimalizované pro mobilní telefony. Potom nedává smysl na ně reklamu zobrazovat a je lepší je vypnout. A ve zbývajícím čase rozhodně doporučujeme web poladit, protože jinak vás konkurence roznese na kopytech. Optimalizace pro mobily je dnes opravdu nutnost.
  • Omezení frekvence – určitě nastavte limit, protože je nesmysl zobrazovat reklamu stejnému člověku 20krát za den.
  • Možnosti míst – jsme probírali v prvním dílu článku. Je vhodné nastavit zobrazení pro lidi, kteří se fyzicky nacházejí v cílené oblasti.
  • Dynamické reklamy – jedná se o dynamický remarketing. Uživatelům můžete zobrazovat cíleně reklamy na položky, které v minulosti na vašem webu navštívili.
  • Vyloučení obsahu - doporučujeme správně nastavit, aby se vaše reklama. nezobrazovala například na stránkách s nevhodným obsahem (pokud tedy neprovozujete sexshop :-) ).

Jak na cílení reklamy na úrovni reklamní sestavy?

Když budete zakládat kampaň, vytvoříte první reklamní sestavu. Vzhledem k tomu, že určitě budete chtít otestovat více možností cílení, je ideální vytvořit sestav víc.

A jaké tedy máte možnosti cílení?

Můžete si vybrat, komu se bude reklama zobrazovat.

  • Demografické údaje – věk, pohlaví, rodičovství. Tyto údaje zná Google přibližně u poloviny uživatelů.
  • Uživatelé podle zájmů – Google se snaží zájmy odhadnout podle chování uživatele na internetu.
  • Uživatelé podle záměru – spotřebitelé hledající informace o produktech.
  • Podobné segmenty publika – do Google Ads můžete nahrát např. seznam vašich zákazníků a vytvořit k nim podobné publikum.

Můžete vybrat, kde se má reklama zobrazovat:

  • Klíčová slova v obsahové síti.
  • Témata webů.
  • Umístění na konkrétních webech na základě URL.

Zabraňte podvodným kliknutím

Někdy reklamy v obsahové síti přilákají nežádaná a někdy i podvodná kliknutí. Proto opravdu nezapomeňte hned na začátku před spuštěním kampaně nastavit vyloučení obsahu.

A pamatujte na to, že ani po spuštění kampaní není vaše práce u konce. Vyplatí se pravidelně kontrolovat výsledky, porovnávat, vypnout neprosperující kampaně a zaměřit se naopak na ty, které vám přináší zisk.

Pokud chcete být mistry reklamních kampaní a nejste si jisti, že víte, jak na to, obraťte se na nás. Vytvoříme vám kampaně, které vám přinesou relevantní publikum a s nimi spojené zisky :-).