Máte váš web optimalizovaný pro mobilní zařízení?
Mobilní zařízení mění svět. V dnešní době každý, kdo má u sebe chytrý telefon, nepřetržitě komunikuje a hledá informace. V mnoha zemích počet chytrých telefonů předčil počet osobních počítačů. Mít web optimalizovaný pro mobily se stal kritickou součástí online světa. Pokud jste se zatím optimalizací svého webu pro mobilní zařízení nezabývali, je na čase to udělat!
Proč na mobilních zařízeních záleží?
- Díky Google algoritmu „mobilegeddon“ se zvýhodňují při vyhledávání na mobilním zařízení ty weby, které jsou optimalizovány pro mobily.
- Mobilní vyhledávání v dnešní době tvoří více než polovinu všech vyhledávání na Googlu.
- Pokud nemáte web optimalizovaný pro mobily, je pětkrát větší pravděpodobnost, že ho frustrovaný zákazník velmi brzy opustí.
Přístupnost a použitelnost webu
Pokud váš web není mobile-friendly, může být obtížné zobrazit a používat web na mobilních zařízeních. Takový web se nemusí zobrazovat správně, nebo nutí uživatele neustále přibližovat obsah, aby jej bylo možné přečíst. Někteří uživatelé to mohou považovat za frustrující zážitek a neprodleně web opustí. Pokud však uživatel na webu nachází potřebné informace ihned, web je přehledný a korektně zobrazený, uživatel zůstává a v případě nabídky služeb či zboží se také snáze stává Vaším zákazníkem.
Technické přizpůsobení a datová velikost prvků
Velká část mobilních zařízení navštěvuje váš web s mobilním internetem. Většina tarifů je omezena datovým limitem, tím pádem je žádoucí zobrazení bez zbytečných designových prvků, fyzicky velkých obrázků a tak dále. Dobře přizpůsobený web pro mobilní zařízení by měl být dostupný i při použití pomalého mobilního připojení.
Jaké je možné zvolit řešení?
Jak se postavit k přístupnosti webových stránek na různých zařízeních? Můžete zvolit ze tří možností:
- Dva „oddělené“ weby
- Jeden responzivní web
- Standartní web
Dva „oddělené“ weby
Na mobilních zařízeních se u tohoto způsobu řešení zobrazuje jiná (mobilní) verze webu než na počítači. Web samotný rozpozná, na jakém zařízení se budou stránky zobrazovat, a podle toho nechá zobrazit odpovídající verzi stránek. Obvykle se mezi verzemi dá přepínat kliknutím na "zobrazit mobilní verzi", nebo "zobrazit stránky pro počítač".
Výhody a nevýhody
+ Přenáší se podstatně méně dat
+ Optimalizace uživatelského rozhraní a použitelnosti
+ Lze přepínat mezi mobilní a klasickou verzí webu
- Vyšší cena. Musíte v podstatě nechat vytvořit dva weby.
- Chyby při rozeznávání zařízení (nejvíce u tabletů)
Responzivní web
Na mobilních zařízeních je stejná verze webu jako na počítači, akorát se bude zobrazovat odlišně pouze na základě velikosti zobrazované plochy. Obvykle není možné mezi jednotlivými verzemi přepínat, ta správná přizpůsobená verze se zobrazí automaticky dle šířky okna prohlížeče.
Výhody a nevýhody
+ Přenáší se o něco méně dat než u klasického webu.
+ Lepší optimalizace z hlediska uživatelského rozhraní a použitelnosti.
+ Nižší pořizovací cena než „oddělený web“
+ Možnost mít několik úrovní responzivnosti. (pro různá rozlišení)
- Přenáší se více dat než u čistě mobilního webu. To může způsobit delší načítání při pomalejším připojení.
- Server poskytuje vždy stejný obsah všem zařízením.
Standartní web
Jeden „obyčejný klasický“ web, ale přístupný na všech zařízeních. Je vytvořen tak, aby byl plně funkční a použitelný i na mobilech a tabletech. Na rozdíl od responzivního webu se zobrazuje úplně stejně a nijak se nepřizpůsobuje šířce displeje.
Výhody a nevýhody
+ Nejnižší pořizovací cena
+ Jednotné zobrazení
- Není optimalizovaný pro pohodlné užívání na mobilních zařízeních.
- Nutnost zvětšování a zmenšování zobrazení.
- Přenáší se stejné množství dat při zobrazení v mobilu i na klasickém počítači.
Při výběru správného řešení pro Vaše webové stránky rádi pomůžeme. Je nutné analyzovat návštěvníky a jejich zařízení, spolu s jejich potřebami. Pokud přemýšlíte o přizpůsobení webových stránek pro mobilní zařízení, neváhejte nás kontaktovat. Nabízíme řešení na míru!