Novinky velikánů Google Ads a Sklik. Kdo z nich u vás vyhraje?

Za posledního půl roku přišli dva nejsilnější velikáni v oblasti PPC s novinkami, které život inzerentovi jednak usnadnili, ale také přinesli komplikace. Do které skupiny se zařadíte vy?

Zrušení obecného vyloučení reklamy z mobilních aplikací

Už v září bylo hojně diskutovanou novinkou Googlu zrušení obecného vyloučení reklamy z mobilních aplikací. Došlo tak k výraznému znesnadnění možnosti eliminovat výdaje za zbytečné prokliky uživatelů, kteří hrají hru nebo používají mobilní appku v transportu. Co to znamená v praxi? Jednoduše řečeno jste znemožněním odstranění těchto aplikací z obsahové sítě přišli o možnost, jak neplýtvat rozpočtem na irelevantní publikum.

Co dělat, když nechcete zrušit inzerci ve všech aplikacích, ale jen v některých? V tuto chvíli není možné vyloučit konkrétní mobilní aplikace, ale přes nastavení kampaně v obsahové síti / umístění / vyloučeno je můžete alespoň vyřadit podle kategorií. Výsledek však ani tak není 100% a některé aplikace, kterých se vyloučení nedotkne, budete muset odstranit ručně v rámci správy.

Google a nové rozhraní

PPC specialisté se názorově rozdělují na dvě skupiny: ty, kteří novému rozhraní z poloviny roku 2017 fandí, a ty, kteří nemají rádi změny. Samozřejmě je to čistě subjektivní a každému může vyhovovat něco jiného, nicméně od října už je nové rozhraní povinné úplně pro všechny, což do té doby nebylo a týkalo se pouze nově zřízených účtů.

Rozšíření popisných řádků a titulků

Další změnou, která se v placené reklamě na Googlu udála, je rozšíření popisných řádků a titulků. Výhodou je, že více textu zabere více místa, takže tyto textové bloky jsou velmi zřetelně vidět. PPC specialisté jsou ale nuceni vytvářet zvlášť inzeráty pro Google a zvlášť pro Seznam, což představuje zatížení především z časového hlediska. A právě čas je jednou z nejdražších komodit.

Kombinovaná reklama od Skliku

Kombinovaná reklama nahrazuje textovou. Sklik pro vás automaticky propojí připravené textové pole, ilustrační obrázky nebo třeba logo firmy tak, aby byla reklama přizpůsobena konkrétní reklamní ploše. Cílem je vytvoření co možná nejatraktivnějšího formátu reklamy, která zaujme masy a získá větší CTR.

Branding od Seznamu dostupný široké veřejnosti

Už dávno není pravdou, že je Branding určený hlavně velkým hráčům. Sklik je zpřístupnil i pro menší hráče na trhu. Za přijatelnou cenu tak je vaše reklama na zavedených serverech na očích téměř neustále.

Pokud chcete být mistry na poli PPC a nejste si jisti, že víte, jak na to, obraťte se na nás. Vytvoříme vám kampaně, které vám přinesou relevantní publikum a s nimi spojené zisky.