seo_blog.png

Co se skrývá za magickou zkratkou SEO? Zkratka SEO pochází z anglického Search Engine Optimization a je to v podstatě  způsob vytváření a upravování webových stránek tak, aby jejich obsah i forma byly vhodné pro automatizované zpracování ve vyhledávačích. Zjednodušeně řečeno se jedná o to, že čím lepší SEO bude váš web mít, tím lepší pozice ve výsledcích vyhledávání. Je logické, že s lepším SEO se zvyšuje šance, že zrovna na vaši stránku se uživatel podívá, protože nikdo nechce zdlouhavě listovat.

Je dobré SEO přežitek?

Znova a znova se můžete setkat s názorem, že SEO je mrtvé. Velmi často k těmto povzdechům dochází tehdy, když Google změní algoritmy pro řazení výsledků, což má za následek to, že triky, které jste až doposud aplikovali, přestanou platit.

Dnešní SEO je celek, který je tvořen jednak tvorbou textového i vizuálního obsahu, placenou reklamou (PPC), uživatelským rozhraním (UX) a webovou analytikou. SEO je úzce provázáno s copywritingem a důraz je kladen na synergii mezi různými typy návštěvnosti. Dříve se na ně koukalo jako na samostatné kanály, ale moderní SEO specialista ví, že vše dohromady tvoří jeden bezchybný a fungující celek. Takže je jeho cílem, aby všechny tyto oblasti, které na SEO mají vliv, fungovaly a společně bylo dosaženo kýženého cíle.

Asi nemá smysl se přít, že na trhu je absolutním lídrem ve vyhledávání Google. Mezi další významné vyhledávače patří Bing od Microsoftu nebo Yahoo. A samozřejmě se nesmí zapomínat na lokální vyhledávače jako jsou u nás například Seznam.cz. Kromě toho, že by tedy člověk, který SEO řeší, měl přihlédnout ke zvláštnostem a omezením právě těchto negooglovských vyhledávačů, je důležité také vzít v potaz vyhledávání na sociálních sítích, které tvoří dominantu dnešní doby. Své vyhledávání mají Facebook, Twitter, LinkedIn, Foursquare nebo třeba Pinterest.

Pokud se ptáte, jak je to s klasickým “technickým” SEO, jehož základem je správné technické řešení stránek, tak to samozřejmě neumřelo. Moderní technologie, které se pro vytváření webových stránek stále více využívají, pro něj však mohou být výzvou. Takže v případě, že se chystáte tvořit webovky, nezapomeňte zajistit správné zpracování obsahu robotem vyhledávače.  

Aby toho nebylo málo, kromě placené reklamy musí organické výsledky bojovat o pozornost také s dalšími prvky, které Google umisťuje mezi výsledky, a proniknout na tuto pozici je další cesta, jak si můžete zvýšit viditelnost svých webových stránek.

Mobily versus desktop

Vyhledávání z mobilních zařízení totiž naprosto válcuje vyhledávání z desktopů. Takže je vám asi jasné, že v rámci SEO určitě nesmíte zapomenout na mobilní uživatele. Responzivní web je ideálním řešením, možná i nutností. Samozřejmě je třeba počítat i se stinnými stránkami takového řešení - je vhodné upravit délku textů, které budete mobilním uživatelům předkládat, mohou nastat problémy s rychlostí zobrazení obsahu. A právě ona rychlost zobrazování stránky může být pro uživatele klíčová. Nároky současných uživatelů jsou vysoké a doporučená doba odezvy je kolem dvou tří vteřin. Konkrétně Google má rychlost načtení stránky jako jedno ze svých podstatných kritérií pro klasifikaci webového obsahu.

Je také důležité si uvědomit, že kdysi se možná vyhledávalo na základě klíčových slov, ale dnes vidíme velký posun k použití běžného jazyka - uživatelé zadávají gramaticky kompletní otázky. Souvisí to také s nárůstem hlasového vyhledávání, kde je pokládání plnohodnotných otázek v přirození řeči standardem.

Vyhledávače i SEO specialisté musí v dnešní době velmi pružně reagovat na to, že se od základu mění jak technologie, tak i způsob, jakým je uživatelé využívají. Chtěli byste ukořistit první pozice ve vyhledávačích, ale nevíte jak na to? Obraťte se na nás, naši specialisté vám s danou problematikou pomohou.