podvodne shopy (1).png

Využívání více komunikačních kanálů zároveň, nástup vizualizace, důležitost personalizace, zapojení umělé inteligence a zvyšování nároků na dopravu. Tyto trendy aktuálně ovládají pole e-commerce.

O Česku se hovoří jako o e-shopové velmoci. Není divu, z evropských zemí jsme suverénně tou s největším počtem e-shopů na jednoho člověka. E-commerce ovlivňuje náš každodenní život čím dál více. Jaké trendy v tomto roce elektronické nákupy ovládají?

Omnichannel

Stává se běžnou praxí, že zákazník začne vyhledávat zboží na počítači, ale nákup dokončí třeba pomocí mobilního telefonu. Tomuto způsobu využívání více kanálů současně se říká omnichannel. Pro obchodníky to znamená, že na tento pestrý způsob nakupování musí připravit veškeré své e-shopové nástroje a optimalizovat tedy svůj obchod pro různé typy zařízení.

Vizualizace

Tempo uživatelské přívětivosti v této době udává vizualizace. Obrázky, videa, virtuální realita či rozšířená realita jsou těmi prvky, které potenciálnímu zákazníkovi na obrazovce počítače nebo telefonu nahrazují ostatní smysly.

Personalizace

Dnešní zákazník nechce být obtěžován něčím, co ho nezajímá. Čím dál větší důraz je tak kladen na personalizaci obchodních sdělení, reklam a celkové komunikace. Cíl marketérů v této oblasti je nabídnout zákazníkovi zboží, které chce, ještě dříve, než ho začne hledat.

Umělá inteligence

S personalizací do určité míry souvisí i nástup umělé inteligence do procesu nakupování. Dnešní zákazníci do rozhodování zapojují jak „osobní“ umělou inteligenci (např. Siri společnosti Apple), tak chatboty. Každý moderní e-shop by tak měl mimo jiné mít svého bota.

Doprava

Nároky na logistiku snad nikdy nebyly vyšší. Ve stále se zrychlující době je věta „Čím dříve, tím lépe“ doslova kruciální. Odeslání zboží v den objednávky, doručení do 24 hodin a podobná hesla již přestávají být marketingovými lákadly, ale stávají se standardem, bez jehož dodržení nemá e-shop šanci na přežití.

Trendy v e-commerce v Railsformers realizujeme – v týmu máme odborníky, kteří jsou ochotni upravit i váš e-shop tak, aby aktuální požadavky zákazníků splňoval. Neváhejte se tedy na nás obrátit, rádi pomůžeme i vám.