blog_reklama.png

Chcete spustit placenou reklamu na Facebooku, ale nejste si jisti, jaký formát obrázků zvolit? Požadavky na rozměry obrázků se pro jednotlivá reklamní umístění liší a je velmi důležité vybrat ten správný, aby reklama vypadala hezky a vy jste předešli zobrazování rozostřených a jinak deformovaných fotografií.

Obrázky použité v kanálu příspěvků
 

  • Ideální je použít obrázek ve formátu JPG nebo PNG. Pokud byste chtěli nahrát GIF, pak musíte tento typ obrázků nahrát jako videoreklamu.
  • Poměr stran obrázků by měl být 9:16 až 16:9.
  • Je doporučováno nahrát obrázek v co nejvyšším možném rozlišení, protože není stanovena žádná omezující hranice.
  • Nezapomeňte šetřit s textem. Obrázky, které jsou tvořeny z více než 20% textem, mohou zapříčinit to, že se reklama bude méně doručovat.
  • Vhodná délka textu je 125 znaků. Pokud se vám nedaří text udržet v této délce, nevadí to, ale nemusí se zobrazit celý.

Pokud použijete obrázek s odkazem, pak jsou pravidla následující:
 

  • Poměr stran obrázku by měl být 1,91:1 až 1:1.
  • Minimální doporučené rozlišení je alespoň 1080x1080 px.
  • Nadpis se snažte udržet do 25 znaků a popis odkazu do 30 znaků. Text můžete mít delší, ale je zde pak riziko, že se nezobrazí celý.

Obrázky v pravém sloupci

Reklamy zobrazující se v pravém sloupci na Facebooku jsou určeny pouze pro počítače. Nejčastěji je Facebook zobrazuje vpravo, ale může se stát, že se zobrazí i jinde na stránce.
 

  • Stejně jako u obrázků v kanálu příspěvků je i zde vhodné použít obrázek ve formátu JPG nebo PNG.
  • Poměr stran obrázků by měl být 9:16 až 16:9.
  • Opět se snažte zvolit obrázek v co nejvyšším rozlišení.
  • A i tady platí, že je možné použít pouze obrázky, které mají maximálně 20% textu. Více textu způsobí rapidní pokles doručování reklamy.
  • Text: 125 znaků.

Obrázky v pravém sloupci s odkazem

  • Zde je poměr stran 1,91:1.
  • Rozlišení použité fotografie alespoň 1200x628 px.
  • Nadpis o délce 25 znaků a popis odkazu 30 znaků.

Facebook Rychlé články

Tento formát je optimalizovaný pro mobily a umožňují zadavateli reklamy distribuci interaktivních článků do Facebook appky.
 

  • Typ obrázku je zase JPG nebo PNG.
  • Poměr stran obrázku se také nemění: 9:16 až 16:9.
  • I pro tento formát reklamy je doporučeno nahrát obrázek v maximálním rozlišení a snažit se omezit množství textu.

Facebook Rychlé články s odkazem

  • Obrázky by měly být oříznuté na poměr stran 1,91:1.
  • Doporučené rozlišení je alespoň 1200x628 px.
  • Nadpis: 25 znaků.
  • Popis odkazu: 30 znaků.

Rotující formát obrázků v kanálu příspěvků

Tento formát vám dá dostatek prostoru ukázat v jedné jediné reklamě až 10 obrázků nebo videí s vlastními odkazy. V této reklamě máte navíc podstatně více prostoru pro obsah, můžete se zaměřit na různé produkty nebo si naopak posvítit na detaily určitého produktu. Tato reklama je ideální, pokud chcete vyprávět příběh.

  • Minimální musíte použít 2 karty a maximálně 10 karet.
  • Formát obrázku je opět JPG nebo PNG.
  • Maximální velikost souboru obrázku je 30 MB.
  • Doporučené rozlišení je alespoň 1080x1080 px a poměr stran 1:1.
  • Délka textu je doporučována na 125 znaků.
  • Nadpis by měl mít 40 znaků a popis odkazu 20 znaků.
  • Obrázky tvořené z více než 20% textem se mohou doručovat méně.

 

Rotující formát obrázků v pravém sloupci

  • Tento formát reklamy je určen pouze pro počítače.
  • Minimální počet karet je stejný jako v předchozím případě, tedy 2 karty a maximálně 10 karet.
  • Soubor obrázků se musí vlézt do 30 MB a doporučuje se rozlišení 1080x1080 px.
  • Poměr stran 1:1 a nadpis 40 znaků.

Na první pohled se možná budete cítit zahlceni informacemi, čísly a všemi požadavky na délku textu, ale věřte nám, že se do toho brzy dostanete. A pokud si chcete ušetřit kapacity na jiné činnosti, svěřte reklamu do rukou našeho týmu :-).