Vyplatí se hon za “lajky” a pozitivním hodnocením?

V době sociálních sítí, zbožových vyhledávačů a aplikací na vše, na co si vzpomeneme, v době poplatné recenzím a doporučením jsou podnikatelé často pod tlakem, hnáni mašinérií počtů “lajků”, fanoušků či pozitivních doporučení. Často tak sklouzávájí k myšlence, zda nenahnat zvednuté palce či doporučení malým podvodem, vlastním přičiněním či dokonce využitím velké klikací farmy, které pro tento účel vznikají. Ano, opravdu čtete dobře a existují společnosti, které se věnují umělé podpoře příspěvků, produktů či aplikací pomocí falešných “lajků”, recenzí či sdílení. Někteří dokonce platí i za cílené poškozování konkurence falešnými, nelichotivými ohlasy a referencemi. Nezřídka unikají záběry z těchto farem, jako například ty ve videu níže.

I naši klienti se často ptají, zda bychom něco takového nemohli zařídit, případně poradit, jak dostatečně pozitivního ohlasu dosáhnout. Snažíme se důrazně upozorňovat, že tato cesta není nic jiného, než cestou do pekel! Moderní systémy, které monitorují Google, Facebook, recenze ve zbožových vyhledávačích či doporučení v obchodech s aplikacemi jsou velmi sofistikované a s přehledem dokáží podvodné chování odhalit. Dost často se pak dočkáte mazání “lajků” či dalších ohlasů, zablokování zobrazování produktů ve vyhledávači či zdražení online marketingu atp.

Přízeň fanoušků a pozitivní ohlasy můžete získat i legální cestou - promyšleným online marketingem, prací s komunitami a cílovými skupinami, využitím opinion leaderů, poutavým obsahem a důvtipnou podporou produktů i aplikací. Dávno již není důležitý počet ohlasů či fanoušků nebo recenzí, ale jejich kvalita, váha a důvěryhodnost. Poradíme vám a naučíme, jak citlivě pracovat se sdělením, efektivně oslovit cílové publikum i přirozeně budovat image a značku, aby si vás pozitivní reakce našly samy!