Vytěžte z Vánoc obchodní maximum bez ztráty reputace
Nebudeme si nic nalhávat, všichni moc dobře víme, že pro většinu podnikatelů nejsou Vánoce ani zdaleka svátky klidu, ale naopak se jedná o období velmi hektické. Vrchol sezóny možná ukáže, že máte více konkurentů, než jste si mysleli, cena reklamy je vyšší, ale zároveň jsou všechny kampaně podstatně efektivnější.
Jak na nic nezapomenout, připravit se a vymáčknout z Vánoc co nejvíce?
Na jednu stranu dochází k nárůstu objednávek, což s sebou logicky přináší i vyšší tržby, na stranu druhou to taky znamená více potenciálních problémů spojených s vratkami, reklamacemi a kupou nekončících dotazů.
Připravte se na to, že se váš svět v příštích týdnech smrskne na řešení reklamací zboží zakoupeného na e-shopu. Na řešení odstoupení od smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu. Pokud nabízíte dárečky jako milou pozornost a poděkování za objednávku, asi se vám nebude líbit, když vám zákazník zboží vrátí, ale už nepomyslí na to, že by bylo vhodné vrátit i onu malou pozornost. Jak to budete řešit? Máte v tom jasno? Komunikujte mile a asertivně a věřte, že vstřícné asertivní jednání udělá na zákazníka dojem.
Taky je dobré nezapomenout na situace, kdy zákazníci honí dárky na poslední chvíli a přijdou na geniální řešení. Aby měli jistotu, že zboží dorazí skutečně včas, objednají si stejný výrobek u více prodejců, ale převezmou pouze to, které dorazí jako první. Připravte se na tuto situaci a dopředu si stanovte scénář, jak to budete řešit.
Přepravní společnosti a jejich zacházení s balíčky jsou tématem, které by vydalo na hodiny a hodiny. Pokud zákazníkovi dorazí poškozený balíček, budete to s největší pravděpodobností vy, na koho se bude zlobit. Obrňte se. Buďte připraveni. Udělejte maximum pro spokojenost svého zákazníka.
A hlavně pozor - Štědrým dnem Vánoce nekončí. Nebo tedy ne pro vás. Budou následovat povánoční výprodeje, reklamace (ano, znovu reklamace)...
Snažte se udržet hlavu vztyčenou a jednat vždy korektně, abyste svou reputaci zbytečně nepoškodili negativním hodnocením, které zákazníci napíšou s mnohem větší chutí než pochvalu. Pamatujte na to, že chválit nahlas vás bude jen hrstka uživatelů, ale negativní recenze se šíří rychlostí blesku.
Pokud si nevíte rady a potřebujete poradit s procesy nebo komunikační strategií, obraťte se na nás, pomůžeme!