Konec letošního roku a začátek nového bude pro Zásilkovnu ve znamení velkých změn. Všechny e-shopy by se tak měly mít na pozoru a připravit se například na to, že pro úspěšné odeslání své zásilky budou muset znát hned několik nadstandardních parametrů.
Na blogu Zásilkovny se můžete dočíst, že veškeré chystané změny povedou k efektivnějšímu plánování a rozdělení zásilek či zabezpečení dostatečného množství aut a řidičů. Pro celou řadu e-shopů to však bude znamenat přenastavení svého dosavadního fungování.
Změny od 1. 9. 2021
První změna, na kterou byste se jako majitelé e-shopů měli připravit, je nutnost uvedení váhového parametru při podávání zásilek do systému.
Změny od 1. 3. 2022
Mnohem zásadnější změny se chystá Zásilkovna zavést až od března příštího roku. Od této chvíle totiž nebude možné zásilku podat bez uvedení váhy i rozměrů. „Tento krok záměrně necháváme až po hlavní sezóně, abyste měli dostatek času vypilovat procesy se zadáváním údajů a nemuseli procesně řešit tyto novinky během náročného předvánočního období.“ (citace z https://blog.zasilkovna.cz/povinnost-udavat-vahu-zasilek-od-1-9-2021/)
Od března bude navíc Zásilkovna požadovat i údaje o tom, kdy k nim bude zásilka ze skladu vyexpedována. Nepovinně pak budete moci uvést informaci, kde a jak zásilku podáte.
Co chystané změny znamenají pro majitele e-shopů?
Ve zkratce bychom mohli napsat, že chystané změny budou v mnoha případech znamenat úpravu celého fungování e-shopu. Co se týče váhy, budete se muset připravit na ruční zadávání, nebo mít předem připravený e-shop tak, aby se z něj data mohla automaticky přelévat.
Mnohem větší problém může nastat v případě povinnosti zadávat i rozměry jednotlivých zásilek. U e-shopů, které nemají unifikované krabice, se může vytvořit prakticky neřešitelný problém, který může mít pro fungování e-shopu jako takového nedozírné následky.
Sankce za porušení pravidel
Sama Zásilkovna na svém blogu uvádí, že veškeré zásilky, které nebudou mít požadované parametry, nebude možno jakkoli doručit. Zvažuje se i nad sankčním systémem, který by měl případná porušení řešit, ale bližší informace zatím bohužel nemáme k dispozici.
Jak se na změny připravit?
Asi nejjednodušším řešením bude pro mnohé e-shopaře přejít na jinou dopravní službu, například Balíkovnu. Ta zatím žádné plánované změny neuvádí a dalo by se předpokládat, že ani neuvede.
Druhou možností je nastavení systému tak, aby splňoval požadavky Zásilkovny. Pokud tedy budete chtít i nadále tuto službu využívat, můžete se na nás obrátit a my vám s nastavením na nový systém rádi pomůžeme.