Čím dokáže GDPR potrápit e-shopy? – část 2
V prvním dílu věnovaném majitelům e-shopu a otázkám, které vyvstaly v souvislosti s GDPR nařízením, jsme se zaměřili na otazníky nad způsobem získávání e-mailů v soutěžích, nad výměnou kontaktů za e-book nebo využitím dávno zakoupené databáze. A protože to je jen kapka v moři otázek, jedeme dál!
Můžeme využívat data z Google Analytics?
Nástroj Google Analytics profiluje osoby, což pro vás znamená to, že k jeho využití budete potřebovat získat souhlas svých zákazníků. Je povinností každého e-shopu informovat na svých webových stránkách o používání služeb třetích stran. Navíc služby, které profilují zákazníky, samy o sobě před svým spuštěním souhlas vyžadují.
Musím přestat používat User-ID, které je jasným identifikátorem konkrétního člověka?
ID je bezesporu osobním údajem a k jeho využívání souhlas potřebujete. Výjimku tvoří situace, kdy ID slouží primárně ke zpracování osobních údajů za účelem plnění smlouvy nebo zákonné povinnosti. Jestliže však chcete User-ID použít k profilování zákazníka, pak není nutné jej přestat používat, ale zkrátka budete potřebovat jeho souhlas.
Osvědčil se vám remarketing? Je však používání služeb Google Ads, Sklik nebo Facebook Ads v pořádku?
Pokud využíváte remarketing ve výše zmíněných systémech, můžete si klást otázku, zda je třeba na webových stránkách zákazníky na tento fakt upozornit. S ukládáním souboru cookies, které nezasahují do soukromí nebo neslouží k profilování, není třeba žádný souhlas. Pokud ale dochází k ukládání cookies, které do soukromí zasahují, pak musíte zákazníka před samotným uložením cookie požádat o jeho souhlas, který musíte evidovat. Nezapomeňte, že na svém webu také musíte splnit vůči klientům informační povinnost a informovat je o tom, že využíváte cookies, k jakému účelu je používáte a co všechno se ukládá jako osobní údaje.
Jak sami vidíte, problematika GDPR je opravdu rozsáhlá a ne vždy je na první pohled jasné, co je nutné splnit a dodržet. Pokud v této oblasti tápete, doporučujeme vám obratit se na odborníky. V našem týmu máme specialisty, kteří vám rádi podají pomocnou ruku ;-).