Jak připravit na sociální sítě obsah, který zaujme?
Buďte zábavní. Vzdělávejte. Nechte nahlédnout pod pokličku. Prodávejte. To jsou čtyři varianty obsahu na sociální média, který udrží vaši fanouškovskou základnu v pozoru a váš profil nezapadne do nudné šedi. Jak na ně?
Sociální sítě jsou stále jedním z nejdůležitějších marketingových nástrojů. Již dávno přitom neplatí, že stačí je plnit „prostě něčím“. Jak své fanoušky na Facebooku, Instagramu, Twitteru či dalších médicíh zaujmout, shrnují následující řádky.
Než začnete
Než se pustíte do vymýšlení toho nejvhodnějšího obsahu na sociální sítě, neměli byste opomenout několik prvotních kroků a úkolů:
1. Stanovte si cíle: Chcete zvýšit počet fanoušků? Sbírat „lajky“ a komentáře? Prodat produkt? Nebo dosáhnout co největšího počtu sdílení? Každý post by měl mít nějaký důvod existence.
2. Definuje si cílovou skupinu: Co zajímá vás, nemusí nutně zajímat vaše fanoušky. Přemýšlejte nad tím, kdo jsou lidé, kteří váš profil navštěvují a kteří jsou vašimi (potenciálními) zákazníky či klienty.
3. Zvolte si vhodnou sociální síť: Definování cílové skupiny vám pomůže určit, na kterých sociálních sítích je nutno být aktivní a které naopak nemusíte využívat vůbec. Být všude, protože to je in, není pravda.
Jak připravit dobrý obsah na sociální sítě
Jakmile máte splněné tyto úkoly, můžete se pustit do tvorby vlastního obsahu. Nebojte se přitom inspirovat se u konkurence. Monitorujte ji a sledujte, na jaké příspěvky její fanoušci zabírají. Buďte ale originální – opakovaný vtip přestává být vtipem.
Obecně jsou pak nejúčinnější tyto čtyři typy obsahu:
1. Zábavný: Vtipné, odlehčené, ale třeba i emotivní posty patří mezi ty nejúčinnější zejména z hlediska případné virality. Tipy na to, jak nebýt na sociálních médiích nudní, jsme vám dali v tomto článku.
2. Vzdělávací: Informace ze světa vašeho podnikání, novinky, tipy a triky nebo další rady. Předáváním obsahu, který vaše klienty obohatí, budujete důvěryhodnost a na trhu posilujete svou pozici odborníků na slovo vzatých.
3. Pohledy do zákulisí: Povězte světu svůj příběh, představujte fanouškům lidi z vašeho týmu, ale třeba také ostatní klienty. Nechte zkrátka své zákazníky nahlédnout pod pokličku.
4. Prodejní: Z hlediska obchodu jsou tyto příspěvky pro vás nejdůležitější. Představení produktu s přímým odkazem na web, kde si jej člověk může pořídit, je v případě, že je dobře provedeno, polovinou úspěchu. Těchto postů by však přesto mělo být podstatně méně než těch z předchozích tří kategorií. Návštěvníci vašeho profilu by neměli nikdy získat pocit, že jim někdo něco stále vnucuje.
Ať už jste aktivními uživateli některé z mnoha sociálních sítí, nebo teprve o této možnosti propagace uvažujete, možná se dostanete do fáze, kdy si s něčím nebudete vědět rady. V Railsformers máme specialisty na sociální média a ti jsou připraveni vám pomoci. Neváhejte se na ně obrátit.