Jak vytvořit fotografii, která zaujme – část 2

Druhý díl našeho seriálu se zaměří na tvorbu fotografií z pohledu potřeb zákazníka a tzv. eye-trackingu. Díky těmto znalostem získají vaše vizuální prezentace zcela nový rozměr.

Jak nejrychleji a nejefektivněji zaujmout návštěvníka vašeho webu nebo profilu na sociální síti? Dobrou fotografií. K vytvoření takové fotky, která udrží návštěvníky na vašich stránkách, stačí osvojit si základní znalosti kompozice, barev, potřeb zákazníka a tzv. eye-trackingu.

Prvním dvěma znalostem jsme se věnovali v první části dvoudílného seriálu, dnes se zaměříme na to, jak pomocí obrázku uspokojit potřeby zákazníka a jak na eye-tracking.

Jak uspokojit potřeby zákazníka?

Zákazníci chodí na váš web, protože zde chtějí uspokojit některé své potřeby. A tomuto uspokojení můžete jít naproti také vhodnou fotografií.

Lidé totiž mají například touhy vidět krásné tváře nebo se pobavit. Neváhejte proto ve svých fotografiích zobrazovat krásu, mládí, atraktivitu. Tahákem jsou usměvaví mladí lidé (předávají pozitivní zkušenost s vaším produktem) anebo děti. Ukazujte vtipné a zábavné situace, ale nebojte se ani dojímat, zkrátka předávat emoce.

Funguje také erotický nádech, vyhněte se však lacinému sexismu. Tvořte příběhy – velmi efektně působí obrázky „před“ a „po“, které vzbudí divákův zájem prakticky okamžitě a působí jako onen pověstný důkaz místo slibů.

Jak ovlivnit, kam se divák bude dívat?

Posledním pravidlem k cestě za dobrou fotografií je pravidlo eye-trackingu. O co jde? Lidé přirozeně věnují pozornost obličejům. Dle jednoho z výzkumů na Stanfordské univerzitě je dokonce v mozku oblast, jejíž jedinou úlohou je rozpoznávání tváří.

Dávejte tedy na fotografie obličeje. Vyhněte se ale přílišné překombinovanosti – obrázek by měl být jednoduchý a člověk na něm zobrazený ideálně jeden (davové scény tolik pozornosti nezískávají) a v realistické velikosti (nadživotní hlavy spíše odrazují).

Velkou roli při pořizování snímku věnujte zejména očím. Pokud se fotografovaná osoba bude upřeně dívat do objektivu (potažmo na diváka), daleko snáze přitáhne pozornost. Zároveň vytváří jakýsi fiktivní vztah s potenciálním zákazníkem, budí důvěru.

Tento přehled si neklade za cíl být vyčerpávajícím návodem – nebojte se vyhledat si další tipy, jak vytvářet poutavé fotografie. Své skvělé obrázky pak dávejte na své webové stránky. A testujte jejich úspěšnost. Nejen na toto testování jsme odborníky my. Neváhejte proto obrátit se na nás s prosbou o pomoc při budování své webové prezentace.